بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

روایتگری علمدار گمنام فتح خرمشهر دانشجوی شهید محمود شهبازی


دوشنبه اول خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲ مزار شهدای گمنام بهشت زهرا سلام الله علیها

غیبت امام زمان یعنی چه؟/ بچه گم شده، می گوید: پدرم گم شده است!

"هوالغنی"

 


عارف مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی در بیانی، معنای غیبت حضرت ولی عصر(عج) را اینگونه تشریح می‌کنند:

 

سوال شد امام زمان (عج) غایب است یعنی چه؟ گفتم غایب؟ کدام غایب؟

بچه دستش را از دست پدر رها کرده و گم شده می گوید: پدرم گم شده است. ما مثل بچه‌ای هستیم که پدرش دست او را گرفته است تا به جایی ببرد و در طول مسیر از بازاری عبور می‌کنند.

بچه جلب ویترین مغازه‌ها می‌شود و دست پدر را رها می‌کند و در بازار گم می‌شود و وقتی متوجه می‌شود که دیگر پدر را نمی‌بیند، گمان می‌کند پدرش گم شده است. در حالی که در واقع خودش گم شده است. انبیاء و اولیاء پدران خلق اند و دست خلائق را می‌گیرند تا آنها را به سلامت از بازار دنیا عبور دهند. غالب خلائق جلب متاع‌های دنیا شده‌اند و دست پدر را رها کرده و در بازار دنیا گم شده‌اند.

امام زمان (عج) گم و غایب نشده است ما گم شدیم و محجوب گشته‌ایم. امام غایب نیست، تو نمی بینی آقا را. او حاضر است. چشمت رو که اسیر دنیا شده اگر از دنیا دست بردارد، آقا را می بیند. خلاصه نگو آقا غایب است. تو نمی بینی.

 

برگرفته از کتاب « امام زمان (عج) در کلام اولیای ربانی/مهدی لک علی آبادی/ ص 30


منبع

کی فکرشو می کرد؟

"هوالمحبوب"


شاید ۲۰ سال پیش کسی به مخیله‌اش هم نمی‌رسید روزی در خیابانهای تهران دخترانی را مشاهده کند که آن سالها مردم شاید آنها را در سالنهای عروسی هم نمی‌دیدند... دخترانی بزک کرده با موهای پف کرده و بیرون ریخته و مانتوهایی کوتاه و تنگ و شلوارهایی تنگتر

این روند ۲۰ سال طول کشید تا به اینجا رسید. استعمار و استکبار صبر و حوصله زیادی دارد، بر عکس بعضی از ماها...

اولین کار گرفتن چادر بود از زنان ما... گفتند چادر حجاب برتر است و می‌شود برتر نبود! بین خوب و خوب‌تر، خوب را هم انتخاب کنی به جایی بر نمی‌خورد. می‌شود مانتوی گشاد و مقنعه بزرگ پوشید و با حجاب بود... حرف قابل قبولی بود کسی نمی‌تواست به این حرف اعتراض کند حتی مذهبی‌ها!

گام دوم گرفتن مقنعه بود... می‌شود روسری بزرگ سر کرد! هم تنوع دارد هم حجاب است. یادم‌ می‌آید روسری‌هایی بود با ضلع بیشتر از یک متر که تا کمر خانمها هم می‌رسید... خوب البته روسری مثل مقنعه نبود گاهی ریشه مو بیرون می‌زد.

در فیلمهای سینمایی فکل گذاشتن زنهای هنرپیشه مد شد و به تبع آن دختران جوان هم از آنها یاد می‌گرفتند... آن سالها عده‌ای با چماق به جان جوانان می‌افتند و این فکلی‌ها را تنبیه می‌کردند... اکبر گنجی که امروز عمله بی‌بی‌سی است سر دسته اینها بود..

به هر حال ضلع روسری‌ها آب رفت و فائزه رفسنجانی تز مانتوی کوتاه را داد و دوچرخه سواری بانوان...

چشمهای ما متوجه این آب رفتن نمی‌شد و آنقدر کم‌کم این کار را کردند که چشم ما عادت می‌کرد...
ادامه مطلب ...

دیدار جمعی از ایثارگران دوران دفاع مقدس با رهبر انقلاب

"هوالقادر"


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از ایثارگران، سالهای دفاع مقدس را به «تابلویی زیبا و ظریف» تشبیه و خاطرنشان کردند: راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شد، ادامه خواهد یافت و برای اینکه زیبایی‌های روزهای دفاع مقدس از نزدیک برای مخاطب توصیف شود لازم است هزاران کتاب با معیارهای هنری نگاشته شود تا جزئیات فداکاری رزمندگان برای مردم تشریح شود.

رهبر انقلاب اسلامی، کار رزمندگان را در سالهای جنگ تحمیلی، موفق، با ارزش، بسیار بزرگ و مبهوت‌کننده دانستند و افزودند: شما که در دوران دفاع مقدس مسئولیتهای مهم و حساسی برعهده داشتید بدانید پس از جهاد اصغر، نوبت به جهاد اکبر رسیده که به مراتب دشوارتر و سخت‌تر است.
ایشان با تشریح و مقایسه ویژگی‌های جهاد اصغر و جهاد اکبر  تصریح کردند: در فضای امروز کشور، اگر بر اصول و ارزشها پافشاری کردید و تقوا را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رعایت کردید، ارزش و اهمیت والاتری دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند: امروز با دو دشمن، یکی استکبارِ خبیث و دیگر نفسِ درون مواجه هستیم که اگر کسی بتواند با رعایت تقوا، گام بردارد و تصمیم بگیرد، زمینه‌ی تعالی معنوی و پیشرفت مادی فراهم می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی پرهیز از گناه را لازمه سلوک‌الی‌الله دانستند و خاطرنشان کردند: با گناه‌نکردن نیمی از راه پیموده می‌شود، البته گناه کسانی که مسئولیت سیاسی، اجرایی، مدیریتی، تبلیغی و مذهبی دارند، به مراتب ابعاد وسیع‌تری پیدا می کند.
ایشان با اشاره به اینکه حرکت درست مسئولان موجب تسری آن در جامعه می‌شود، تصریح کردند: ما با ایستادگی و حرکت درست، جامعه را هم تشویق می‌کنیم و البته باید بدانیم این حرکت ملت ایران با خستگی و بی‌حوصله‌گی برخی افراد دچار تزلزل و انحراف نمی‌شود.
رهبر انقلاب در پایان سخنان خود افزودند: این راهی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، ادامه پیدا خواهد کرد و شما دیدید کسانی که در جریان حرکت عمومی ملت، بار مسئولیت را بر زمین نهادند فوراً جوانهای با روحیه آن را بر داشتند و انشاءالله به منزل خواهند رساند.

ثبت نام اعتکاف دانشجویی آغاز شد

"هوالرب"

ثبت نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه از روز 3شنبه 19/2/91آغاز و تا 5/3/91 ادامه خواهدداشت.

 


دانشجویان جهت ثبت نام می توانند می توانند به دفاتر نهاد در دانشکده ها مراجعه نمایند ویا از طریق  

 سایت  http://www.kntu.masjedun.com/اقدام نمایند. 


گفتنی است اعتکاف دانشجویی از 15/3/91 لغایت 17/3/91 در مسجد النبی (ص) دانشکده برق  واقع در سید خندان برگزار خواهد شد. 


تلفن تماس جهت ثبت نام خواهران: 22885025 

 

تلفن تماس جهت ثبت نام برادران: 88885757 

 

با توجه به محدودیت ظرفیت دانشجویان جهت ثبت نام  هرچه سریعتر اقدام نمایند.

منبع

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)

مظاهر خودنمایی و بد حجابی، آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و جامعه خواهد داشت  

 

 

 

در سالروز میلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها بانوی حیا و پاکدامنی،‌ حسینیه‌ی امام خمینی سیراب از فضائل و مناقب کوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، با تبریک روز تاریخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و گرامیداشت تقارن این روز با سالروز میلاد امام خمینی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان کردند:‌ نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان کشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زیور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ایستادگی، تربیت صحیح فرزند و اهمیت دادن به خانواده، در راه و مسیر حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) حرکت کنند.  

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به این‌که ذهن و کلام انسانی از بیان تمام فضیلت، درخشندگی، کبریاء و عظمت دخت گرامی پیامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با این وجود، کلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نیست، بلکه بر خلاف الگوهای دروغینِ دنیایِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسیر و جهتِ صحیح حرکت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی این کمالات ایستاده‌اند و انسان را نیز دعوت به پیمودن این مسیر کرده‌اند. 

ایشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پیمودن راه فضیلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت کردند و با مروری بر سوابق تاریخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خاطرنشان کردند: این حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب کامل می‌توانند در این عرصه‌ها حضور یابند و باشجاعت به وظیفه‌ی خود عمل کنند که نمونه‌ی عینی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره کردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهرِ خودنمایی، بی‌تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان بیشتر مواظبت کنند. 

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصیت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصریح کردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگین‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشکر کرد. 

صفحه‌ی کتاب افتتاح شد

صفحه‌ی کتاب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب افتتاح شد.
همزمان با بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از نمایشگاه کتابِ بیست و‌ پنجم، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR سرویس جدیدی را با محوریت کتاب راه‌اندازی کرده است.
این صفحه از سه بخش اصلی با عنوان‌های «تلمیحات و اشارات»، «کتابخانه» و «انتشارات» تشکیل شده است.
«تلمیحات و اشارات» بخش مربوط به ارائه‌ی نقطه‌نظرات مکتوب و شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ی کتاب‌ها، نویسندگان و مسائل اصلی عرصه‌ی کتاب و نشر است. «کتابخانه» شامل کتب مورد تأیید یا مرتبط با رهبر انقلاب است که در آن ضمن ارائه‌ی اطلاعات کلی، مرور و توصیفی بر هر کتاب نیز درج شده است. بخش «انتشارات» صفحه‌ی کتاب هم کتاب‌های منتشرشده‌ی انتشارات انقلاب اسلامی را در پیشگاه نظر و انتخاب مخاطبان قرار داده است.