بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

محفل انس با قرآن

همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، محفل انس با قرآن، عصر امروز (شنبه) در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. 




در این محفل نورانی که سرشار از عطر و طراوت معنوی قرآن بود، قاریان، حافظان و اساتید قرآن، آیاتی از قرآن کریم را قرائت کردند و گروههای جمع خوانی نیز در فضیلت رمضان کریم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.



حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی در این محفل قرآنی، داعیه جمهوری اسلامی ایران را برپایی تمدنی متکی بر معنویت ناشی از قرآن و هدایت الهی دانستند و با اشاره به استثمار انسانها بوسیله تمدن غرب بعنوان تمدنی مبتنی بر مادیت و بدور از اخلاق و معنویت تأکید کردند: نمونه بارز ادعاهای دروغین غرب درباره اخلاق و حقوق بشر، سکوت این مدعیان در قبال کشتار هزاران انسان مسلمان در میانمار است.
ایشان افزودند: تمدن غرب در طول قرنهای گذشته نیز، هرجا که پا گذاشته است، جز فساد و استثمار انسانها نتیجه ای نداشته است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عزت، رفاه، پیشرفت مادی و معنوی، اخلاق نیک و غلبه بر دشمنان، فقط از طریق عمل به معارف قرآنی بدست خواهد آمد.



حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به بیداری ملتهای اسلامی افزودند: اگر ملتهای اسلامی بتوانند تمدن مبتنی بر وحی الهی و معنویت و اخلاق را پایه گذاری کنند، بشر سعادتمند خواهد شد.




ایشان همچنین ترکیب عقل و عاطفه را در انس با قرآن بسیار سودمند خواندند و تأکید کردند: هنگامی که عقاید عقلانی قرآن با محبت عجین شود، زمینه عمل به قرآن فراهم و در نتیجه توفیقات جامعه اسلامی روزافزون خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از گسترش نهضت انس با قرآن در کشور بویژه در میان جوانان، بر لزوم تدبر و تأمل در مفاهیم قرآنی و عمل به آن تأکید کردند.




بیانات رهبر انقلاب در پایان محفل انس با قرآن در روز اول رمضان المبارک

دیدار شرکت کنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با رهبر

"هوالحسیب"

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز(چهارشنبه) در دیدار بیش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهیخته و مجاهد دنیای اسلام، نقش زنان را در حرکت عظیم بیداری اسلامی بی بدیل خواندند و با اشاره به تجربه بسیار پربرکت حضور زنان ایران در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی تأکید کردند: تداوم،‌تقویت و گسترش حضور زنان در حرکت مبارک بیداری اسلامی بی تردید، پیروزیهای فراوانی را برای ملتهای مسلمان به دنبال خواهد آورد.
ایشان، اجتماع زنان فرهیخته و مسلمان 85 کشور جهان را در اجلاس بین المللی زنان و بیداری اسلامی، فرصتی بسیار مهم برای شناخت بیشتر زنان دنیای اسلام از یکدیگر دانستند و افزودند: آشنایی و تعامل ایجاد شده در این اجلاس را مقدمه ای برای ایجاد حرکتی مؤثر و ماندگار در روند احیای هویت و شخصیت زنان مسلمان قرار دهید.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاش 100 ساله، پیچیده و همه جانبه غرب برای دور کردن زنان مسلمان از هویت اسلامی تأکید کردند: تلاش بانوان نخبه جهان اسلام برای احیای این هویت، بزرگترین خدمت به امت اسلامی است چرا که احساس هویت، آگاهی و بصیرت زنان مسلمان، تأثیری شگرف و مضاعف بر جریان بیداری اسلامی و عزت و کرامت امت اسلام خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نگاه غرب به «زن» را نگاهی اهانت آمیز دانستند و خاطرنشان کردند: غربی ها، در عمق فرهنگ خود، زن را کالا و وسیله ای برای تمتع مرد می دانند و همه ابزارها و امکانات خود را برای تحقق این هدف بکار گرفته اند اما در حرکتی مزورانه بر این نگاه منحط، ناقص و گمراه کننده، نام آزادی گذاشته اند همچنانکه بر جنایاتی نظیر قتل و غارت ملتها، چپاول ثروتهای کشورها و لشکرکشی و تحمیل جنگ نیز نامهای فریبنده ای مثل آزادی طلبی، حقوق بشر و دمکراسی می گذارند.
رهبر انقلاب اسلامی نگاه اسلام به زن را در نقطه مقابل نگاه غرب به این مقوله برشمردند و تأکید کردند: اسلام به زن نگاهی عزت بخش، کرامت آفرین و رشد دهنده دارد و برای زن هویت و شخصیتی مستقل قائل است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به تجربه موفق حضور زنان فرهیخته و مؤمن ایرانی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و مدیریتی افزودند: زن در محیط اسلامی، رشد علمی شخصیتی خلاقی، سیاسی می یابد و در اساسی ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار دارد اما همچنان «زن» باقی می ماند و به این مسئله افتخار می کند.
ایشان، متلاشی شدن خانواده ها در غرب و افزایش فرزندان بی هویت را از جمله نتایج نگاه فرهنگ غربی به زن دانستند و افزودند: غرب از همین نقطه، سخت ترین ضربات را خواهد خورد و در روند تدریجی بروز پیامدهای حوادث اجتماعی، دچار فروپاشی خواهد شد.

ادامه مطلب ...

زن،خانواده را به میدان می‌کشاند

"هوالکبیر"
همایش بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی صبح دیروز در تهران آغاز به کار کرد. گفت‌وگوی زیر با دکتر سوسن صفاوردی، دبیر علمی این همایش، به بررسی نقش و جایگاه زنان در جریان موج جدید بیداری اسلامی پرداخته است.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif در جریان بیداری اسلامی لایه‌ها و طبقات مختلف اجتماعی فعال بوده و نقش‌آفرینی کرده‌اند. یکی از این گروه‌ها زنان بوده‌اند. میزان و چگونگی تأثیرگذاری زنان در بیداری اسلامی چگونه بوده است؟
قطعاً در شکل‌گیری هر تحولی، عناصر مختلف نقش دارند. از تجمیع نقش‌آفرینی این عناصر است که یک رخداد بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شکل می‌گیرد و به پیروزی می‌رسد. نهایتاً تأثیرگذاری این عناصر می‌تواند با هوشیاری استمرار و تداوم یابد. زنان نیمی از جامعه‌اند و مربی و تأثیرگذار بر نیم دیگر جامعه نیز هستند. لذا قطعاً نقششان در تحولات اجتماعی کاملاً پررنگ است و نمی‌تواند مورد تغافل قرار بگیرد؛ همان‌گونه که در فرمایش‌های امام خمینی رحمه‌الله پیرامون نقش‌آفرینی زنان نیز این جمله را می‌بینیم که بدون زنان پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نبود.

با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و بازتاب‌های گسترده‌ی آن، در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری نسلی از زنان مسلمانی بوده‌ایم که با اعتماد به باورهای خودشان و با احیای هویت دینی، منشأ تحولات عمده‌ای از جمله بیداری اسلامی شده‌اند. تأکید می‌کنم که هویت دینی را نه‌فقط برای مسلمان‌ها، برای همه‌ی ملت‌های دین‌مدار به وجود آورده‌اند.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif درباره‌ی این هویت دینی چه توضیح بیشتری می‌توان ارائه داد؟
احیای مجدد هویت دینی فقط منحصر به هویت اسلامی نمی‌شد؛ هما‌ن‌گونه که ما شاهد جهاد و مبارزه‌ی «راشل کوری» که یک آمریکایی و مسیحی بود، در قلب فلسطین هستیم، تا حدی که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی او را زیر گرفتند و به شهادت ‌رساندند. در واقع به اذعان تمام کسانی که راشل کوری را از نزدیک دیده بودند، او در فلسطین اشغالی با تمسک به ارزش‌های دینی حرکت کرد.

این‌ها همه نشانه‌ی برگشت به هویت ارزش‌مدار و هویت دین‌مدار است. در دین است که منافع جمعی مد نظر قرار می‌گیرد و انسان‌ها با حمایت از هم به مبارزه برای احقاق حق برمی‌خیزند و دست به دست هم می‌دهند. این در حالی است که در تفکرات غیر دینی منفعت فردی حرف اول را می‌زند و اصالت بر پایه‌ی منافع و خود فردی است. لذا هر حرکتی که این‌گونه شکل می‌گیرد و هر حرکت آزادانه و حق‌طلبانه‌ای قطعاً با رویکردی ارزشی و معنوی و نهایتاً با یک رویکرد دینی است.

بسیاری از هجمه‌های دشمن و کشورهای استعماری علیه اسلام و نیز دامن زدن به جریان ایران‌هراسی، از موج اسلام‌هراسی ناشی می‌شود. این موج در نتیجه‌ی خودباوری و بازگشت ملت‌ها به ارزش‌ها و معنویت در اقصی‌نقاط جهان شکل گرفته و البته زنان نیز از این جریان تأثیرپذیر بوده‌اند و حتی نقش بسزایی را هم ایفا کرده‌اند. مثلاً ما قطعاً نمی‌توانیم بیداری اسلامی را بدون نقش تأثیرگذار شهیده حجاب «مروه شروینی» از مصر ببینیم. یا پیش‌تر از ایشان خانم «بنت‌الهدی صدر». به هر حال این‌ها از زنانی بوده‌اند که با یک اعتماد به نفس تحسین‌برانگیز، به استقبال خطر رفته‌اند و با دنیای استکبار مبارزه کرده‌اند. ایشان در پایداری بر ارزش‌ها و باورهای دینی در واقع الگویی را به زنان دنیا معرفی کرده‌ و زمینه‌های شکل‌گیری این بیداری را به‌تدریج شکل داده‌اند.

تحولات مهم فرهنگی و اجتماعی مقولاتی نیستند که یک‌شبه به نتیجه برسد. لذا باید جریان بیداری اسلامی را یک روند فرهنگی مسبوق به سابقه و عقبه‌ی تاریخی قوی ببینیم که از همان برگشت به باورهای دینی و احیای مجدد هویت‌های دینی شکل گرفته و تا امروز رسیده است. در این شکل‌گیری مجدد هویت دینی اول افراد ایفای نقش می‌کنند و کم‌کم گروه‌ها و توده‌ها نیز به این موج می‌پیوندند و امواج مبارزین را شکل می‌دهند.
ادامه مطلب ...

اقــــتـــصـــاد و جـــنـــگــــــــ ـــنـــــــرم!

"هوالحکیم"

 نه مرز تنها مرز آبی و خاکی است، نه حمله، تنها حمله زمینی و هوایی


در هجوم نظامی طمع به خاک است و زمین، ولی در شبیخون فرهنگی طمع به اخلاق است و دین


هجوم نظامی با سر و صدا و سرعت است ولی تهاجم فرهنگی آهسته و آرام است

آنجا شهادت خانواده ای را سر افراز میکند اینجا اعتیاد و ابتذال دودمانی را شرمگین می سازد


آن ترسناک و نفرت آفرین است این فریبنده و جذاب


آن حمله افراد را به دفاع و مقاومت وا می دارد و این به استقبال و پذیرش می فرستد


کشته آن شهید است و مرده این پلید.


آن پیداست و این پنهان


در آنجا زمین از دست می رود و در اینجا شرف و دین


اسیران آن میدان (آزاده اند) و گرفتاران این میدان معتاد و آلوده اند.


آنجا سلاح موشک و بمب است اینجا ماهواره و امواج تصویری.


تیر و  ترکش بر سر ودست می نشیند ولی زهر هوس و ویروس گناه بر ایمان و اندیشه آسیب می رساند


بکوشیم تا از مجروحان این جبهه و ترکش خوردگان این حمله نباشیم.


نابسامان وانمود کردن اوضاع اقتصادی واجتماعی کشورهای مخالف از شیوه‌های مبارزه اقتصادی است. ریسک سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در کشورهای مخالف به شدت بالا می‌برند. فعالیت‌های اقتصادی در آنها را ناامن جلوه دهند.  جین شارپ و رابرت هلوی در این باره می‌نویسند: «... خارج کردن وجوه نقدی از بانک‌ها که به بحران مالی و نابسامانی وضعیت اقتصادی در سطح بین المللی منجر می‌شود نمونه‌هایی از پرهیز از همکاری اقتصادی هستند.

 علاوه بر این در عرصة بین المللی، تشویق شرکت‌ها و مراکز تجاری یا سازمان‌های غیر دولتی به خودداری از همکاری با رژیم‌ها تأثیر بسیار زیادی بر دستیابی به هدف دارد و به تضعیف حاکمیت منجر می‌شود. بی‌ثباتی اقتصادی نه فقط به تضعیف تکیه‌گاه‌های قدرت منجر می‌شود، بلکه محدود کردن قدرت با این شیوه‌، توان ضربه زدن به مخالفان سیاسی و سرکوب آنها را از حاکمیت می‌گیرد.» (1)

 در حال حاضر  82 درصد سرمایة جهان، 95 درصد فناوری و تکنولوژی جهان و 91 درصد صنعت جهانی در اختیار 17 درصد از جمعیت جهان است که عمدتاً در هشت کشور صنعتی هستند. 83 درصد جمعیت جهان، فقط 18 درصد ثروت موجود در کره زمین و 9 درصد صنعت و 5 درصد تکنولوژی و علم جهان را در اختیار دارد.(2)

طبیعتاً ‌وقتی نبض اقتصادی جهان در اختیار هشت کشور صنعتی باشد، اینان می‌تواند بدون نیاز به قطع‌نامه‌های شورای امنیت یا سازمان ملل هر کشور مخالفی را به هر انگیزه‌ای تحت فشار شدید اقتصادی قرار دهند و او را تسلیم خواسته‌های خود نمایند. هم‌اکنون شاهد هستیم که از این حربه علیه کشور ما استفاده می‌کنند. از سال 2007 میلادی برخی از مؤسسات مالی و بانکی کشور، بانک‌هایی همچون بانک ملی، ملت، صادرات و سپه، مورد تحریم یکجانبه امریکا قرار گرفتند.

----------------------------------------------------------

پی نوشت:

(1) (جامعه مدنی، مبارزه مدنی، ص54.)

(2) [ر.ک: گزارش توسعة انسانی سازمان ملل متحد در سال 2007؛‌همچنین ر.ک: کتاب دیکتاتوری کارتل‌ها، امیرکبیر، 1363] 


جنــــــــگ نـــــــرم و اقتـــــــصــــاد

 

نا امیـــد کــردن مـــردم

یکی از شگردهای دشمنان در جنگ نرم، پراکندن یأس و ناامیدی در سطح جامعه است. ناامیدی از حاکمان و ناامیدی از اصلاح امور، و استفاده از این فضا برای تضعیف ارکان و پایه‌های حکومت دینی. تلاش زیادی در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی در میان مردم دارند.

 احساس ناکارآمدی از اصل ناکارآمدی مضرتر است.مقام معظم رهبری در این باره میفرماید: در تاریخ 1/1/1386: «همیشه دشمنان بیرونی ملت ایران سعی کرده اند این «میکروبها» را درون جامعة ایرانی رسوخ دهند: «شما نمیتوانید»، «شما قادر نیستید»، «آینده تان تاریک است»، «افق تان تیره است»، «بیچاره شدید»، «پدرتان درآمد». سعی این بوده است که ملت ما را ناامید، کسل، بی اعتماد به نفس، تنبل و چشم به دست بیگانه بار بیاورند.»

جلوگیری از روابط اقتصادی منطقه‌ای

گره زدن اقتصاد کشورهای جهان سوم به اقتصاد کشورهای بزرگ و استعمارگر از اهداف اصلی و سیاست‌های کلان اقتصادی آنان است. به همین دلیل تلاش می‌کنند از روابط اقتصادی منطقه‌ای و خارج از سیستم‌های جهانی در میان کشورهای هم‌افق جلوگیری نمایند.

 به عنوان مثال، روابط اقتصادی کشورهای عربی (22 کشور عضو اتحادیة عرب) با یکدیگر روز به روز کاسته می‌شود؛ اما مبادلات تجاری آنان با کشورهای صنعتی به ویژه کشورهای غربی روز به روز افزایش می‌یابد. حتی در مورد ایران نیز وضع به همین منوال است. البته حجم مبادلات تجاری میان ایران و امارات بالا است اما امارات در حقیقت نقش دلالی در صادرات کالاهای کشورهای غربی و صنعتی را ایفا می‌کند. به تعبیر دیگر، مرکز منطقه‌ای توزیع کالاهای غربی است.

تک محصولی کردن تولیدات

بانک جهانی تحت نظارت قدرت‌های بزرگ و مستکبران و استعمارگران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که اقتصاد کشورهای دیگر، غیر از کشورهای صنعتی و پیشرفته را به اقتصادی تک محصولی تبدیل کند. مثلاً اقتصاد ایران را اقتصادی نفتی کردند.

 در حالی که پیش از آن ما در محصولات کشاورزی نه تنها خودکفا بودیم که صادرات هم داشتیم. اما در دوران استعمار نو و هجوم کالاهای غربی به داخل ایران، به گونه‌ای شد که ایران حتی در بخش کشاورزی به یک کشور تولید کنندة مواد خام تبدیل شد. محصولاتی همچون پنبه، توتون و تنباکو را صرفاً تولید می‌کرد؛ بدون آنکه خودش توانایی تولید فرآورده‌های آنها را داشته باشد.

این یعنی وابستگی شاید در نگاه اول از این مفهوم صلح دریافت شود ولی در واقع یک اهرم فشار است و عدم استقلال.

منبع 

منبع

چه کسی می تواند این معادله را حل کند؟

"هوالحفیظ"



چه کسی می تواند این معادله را حل کند ؟؟؟

 

چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟

چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن ،یعنی آتش ،یعنی گریز به هر جا ،

به هر جا که اینجا نباشد ،یعنی اضطراب که کودکم

کجاست ؟ جوانم چه می کند ؟دخترم چه شد ؟

به راستی ما کجای این سوال ها و جواب ها قرار گرفته ایم ؟

 

کدام دختر دانشجویی که حتی حوصله ندارد عکس های جنگ را ببیند و اخبار آن را بشنود ،

 از قصه دختران معصوم سوسنگرد با خبر است ؟ آن مظاهر شرم و حیا را

 چه کسی یاد می کند که بی شرمان دامنشان را آلوده کردند و زنده زنده

 به رسم اجدادشان به گور سپردند.

کدام پسر دانشجویی می داند هویزه کجاست ؟ چه کسی در هویزه جنگیده ؟

 کشته شده و در آنجا دفن گردیده ؟ چه کسی است که معنی این جمله را درک کند :

 

نبرد تن و تانک؟!” اصلا چه کسی می داند تانک چیست ؟

 چگونه سر ۱۲۰ دانشجوی مبارز

 و مظلوم زیر شنی های تانک له می شود ؟

 

آیا می توانید این مسئله را حل کنید ؟

 

گلوله ای از لوله دوشکا با سرعت اولیه ی خود از فاصله هزار متری شلیک می شود

 و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوارخ کرده وگذر می کند ،

حالا معلوم نمایید سر کجا

افتاده است ؟ کدام گریبان پاره می شود ؟ کدام کودک در انزوا وخلوت اشک می ریزد ؟

 

 

وکدام کدام…؟ توانستید؟؟ اگر نمی توانید،این مسئله را با کمی دقت بیشتر حل کنید :

 

هواپیمایی با یک ونیم برابر سرعت صوت از ارتفاع ده متری سطح زمین ،

ماشین لندکروزی که با سرعت در جاده مهران-دهلران حرکت می نماید،

مورد اصابت موشک قرار می دهد،اگر از

 مقاومت هوا صرف نظر شود. معلوم کنید کدام تن می سوزد؟کدام سر می پرد ؟

چگونه باید اجساد را از درون این آهن پاره له شده بیرون کشید ؟

چگونه باید آنها را غسل داد ؟

چگونه بخندیم و نگاه آن عزیزان را فراموش کنیم؟

 

چگونه می توانیم در شهرمان بمانیم وفقط درس بخوانیم.

 چگونه می توانیم در ها را به روی خود ببندیم و چون موش در

 انبار کلمات کهنه کتاب لانه بگیریم ؟ کدام مسئله را حل می کنی؟

برای کدام امتحان درس می خوانی؟ به چه امید نفس می کشی؟ کیف و کلاسورت

 را از چه پر می کنی؟ از خیال، از کتاب، از لقب شامخ دکتر یا از

 آدامسی که هر روز مادرت در کیفت می گذارد؟

کدام اضطراب جانت را می خورد؟ دیر رسیدن به اتوبوس،

 دیر رسیدن سر کلاس، نمره گرفتن؟

 دلت را به چه چیز بسته ای؟ به مدرک، به ماشین، به قبول شدن در حوزه فوق دکترا؟

 

صفایی ندارد ارسطو شدن،خوشا پر کشیدن ،پرستو شدن

 

آی پسرک دانشجو، به تو چه مربوط است که خانواده ای در همسایگی

 تو داغدار شده است؟

جوانی به خاک افتاده است؟

 

آی دخترک دانشجو، به تو چه مربوط است که دختران سوسنگرد به اشک نشانده اند؟

و آنان را زنده به گور کردند؟ هیچ می دانستی؟ حتما نه!…

 

هیچ آیا آنجا که کارون و دجله و فرات بهم گره می خورد، به دنبال آب گشته ای

 تا اندکی زبان خشکیده کودکی را تر کنی و آنگاه که قطه ای نم یافتی با امید های

 فراوان به بالین آن کودک رفتی تا سیرابش کنی اما دیدی که

 کودک دیگر آب نمی خورد!! اما تو اگر قاسم نیستی،

اگرعلی اکبرنیستی، اگر جعفر و عبدالله نیستی، لااقل حرمله مباش!

که خدا هدیه حسین را پذیرفت و خون علی اکبر و علی اصغر را به زمین پس نداد.

 من نمی دانم که فردای قیامت این خون با حرمله چه خواهد کرد؟؟

 

 وصیت نامه شهید احمدرضا احدی رتبه اول کنکور پزشکی سال ۶۴ 


منبع

بزرگترین وظیفه‌ى منتظران حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

"هو الرئوف "

گلچینی از بیانات امام خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

 این، آینده‌ى قطعى شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران 29/05/1376 
 
 قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست!
قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.
دیدار با مردم قم 30/11/1370
 
 حقیقت انتظار
انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است که دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛
دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 25/09/1376
 
 باید زمینه را آماده کنى
مسأله‌ى ولادت حضرت مهدى علیه‌الصّلاةوالسّلام‌وعجّل‌اللَّه‌تعالى‌فرجه‌الشّریف، از این جهت هم حائز اهمیت است که مسأله‌ى انتظار و دوران موعود را که در مذهب ما، بلکه در دین مقدّس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزّمان؛ دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تکیه کنیم و بر روى آن مطالعه و دقّت و بحثهاى مفیدى انجام گیرد. شما باید زمینه را آماده کنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه‌ى آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمى‌شود شروع کرد! جامعه‌اى مى‌تواند پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگى و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مى‌شود
در دیدار با پاسداران 10/12/1368
 
 دنیا را از عدل و داد پر مى‌کند و ظلم را ریشه‌کن مى‌سازد
خصوصیت مهدى موعود(عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌وارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است که: «یملأالله به‌الارض قسطا و عدلا کما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدى موعود است. ... بشر به سمت آن چیزى حرکت مى‌کند که مظهر آن، وجود مقدس مهدى(علیه‌الصلاةوالسلام‌و عجل‌الله‌تعالى‌فرجه‌الشریف) باشد و او کسى است که در احادیث متواتر وارد شده که دنیا را از عدل و داد پر مى‌کند و ظلم را ریشه‌کن مى‌سازد.
سخنرانى در خجسته سالروز ولادت امام زمان(عج) 22/12/1368

 باید در آن جهت تلاش و کار کنیم
ما که منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى که حکومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجل‌الله تعالى فرجه) تشکیل خواهد شد، زندگى امروز را در همان جهت بسازیم و بنا کنیم. البته، ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم آن گونه بنایى را که اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا کنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و کار کنیم.
مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و مى‌دانیم که بزرگترین خصوصیت امام زمان(علیه‌الصّلاةوالسّلام) - که در دعاها و زیارات و روایات آمده است - عدالت مى‌باشد: «یملأ اللَّه به الارض قسطا و عدلا».
رابطه‌ى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یک امر مستحسن، بلکه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مى‌دارد.
دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمه‌ی شعبان 27/05/1387
ادامه مطلب ...

ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان مبارکباد

"هو الرشید"




حیدر ثانی بیامد یا نبی رخ می نماید


اکبر زیبای لیلا پرده از چهره گشاید


روی او روی محمد، بوی او بوی محمد


خلق او خلق عظیم و خوی او خوی محمد



**** سالروز ولادت با سعادت فرخ لقای نگارخانه عاشورا حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان مبارک باد. ****