بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

میلاد بانوی دو عالم و روز زن مبارک

"هوالرحیم"


امام صادق (علیه‏ السلام) می‏ فرماید:

صدیقه کبری (سلام ‏الله علیها) را زهرا نامیده‏ اند و زهرا یعنی تابناک؛ زیرا خانه و محراب و مرکز عبادت او برای اهل آسمان تابناک و درخشان بود.

انسان کامل هم برای اهل آسمان نور می‏ دهد.

گاهی از یک خانواده، شخصیتی چون شیخ انصاری؛ یا انسان کاملی چون بحرالعلوم تربیت می‏ شود، که محصول زحمات چندین سالهٴ گذشتگان و نیاکان آنان است.

خدای سبحان به رایگانْ فردی ممتاز را به خانواده ‏ای مرحمت نمی‏ کند. آنان سعی می‏ کردند که خانه را همیشه روشن نگه دارند و چیزی که خلاف رضای حق است در آن خانه انجام نشود، تا کم کم آن خانه بتواند مرکز نورانیت باشد و سرانجام شهری را روشن کند.

خانه‏ ای که در آن قرآن خوانده می‏ شود و دین در آن خانه حاکم است، برای فرشتگان، مانند ستاره‏ های آسمان برای اهل زمین نورافشانی می‏ کند؛ همان طور که انسان هنگام دیدن فضای باز، بعضی از جاها را تاریک و بعضی را روشن می‏ بیند خانه‏ ای که در آن قرآن خوانده می‏ شود و دین در آن حاکم است برای اهل آسمان نورافشانی می‏ کند.

برگرفته ازکتاب حکمت عبادات،حضرت آیت الله جوادی آملی،ص192


منبع


"میلاد بانوی دوعالم و روز مادر گرامی باد"

 

دانشجویان در اعتراض به قطعنامه گستاخانه اتحادیه اروپا مقابل سفارت یونان تجمع می‌کنند

"هوالعلیم"

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: تجمع اعتراضی دانشجویان سه‌شنبه مقابل سفارت یونان (به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا) برگزار می‌شود.

محمد سعید سرافراز، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به قطعنامه یکجانبه و گستاخانه اتحادیه اروپا که صراحتاً نقض کننده حاکمیت ملی و توهین به استقلال سیاسی و ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تجمع اعتراض آمیز برگزار می کنند.

 

وی گفت: این تجمع سه شنبه،  19 فروردین ماه از ساعت 14:30 مقابل سفارت یونان (به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا) برگزار خواهد شد و به این ترتیب مراتب اعتراض دانشجویان و ملت ایران به این کشور اروپایی اعلام می شود.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران از عموم دانشجویان، نخبگان و مردم شهیدپرور تهران دعوت می‌کند در این تجمع حضور یابند.

منبع

بسیج و جنبش دانشجویی اجازه راه‌اندازی لانه‌ جاسوسی جدید در ایران را نمی‌دهد

"هوالقادر"

حیدری گفت: بسیج دانشجویی و جنبش دانشجویی هرگز اجازه راه اندازی لانه‌ی جاسوسی جدیدی در خاک ایران اسلامی را نخواهد داد.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: اگر روزی که هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با گستاخی تمام و بدون رعایت قوانین کشور با دو تن از محکومان فتنه دیدار نمود، از این گروه توسط وزرات خارجه بازخواست صورت می گرفت و منجر به اخراج آنها از کشور می شد، دیگر نه شاهد گستاخی جدیدی به عنوان دیدار خانم اشتون با گروهی دیگر از فتنه گران بودیم و نه شاهد تصویب چنین قطع نامه های طلبکارانه ای.

 

بر پایه این گزارش، حیدری در واکنش به تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا اظهار داشت:بسیج دانشجویی و جنبش دانشجویی هرگز اجازه راه اندازی لانه ی جاسوسی جدیدی در خاک ایران اسلامی را به مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر نخواهد داد.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصویب چنین قطع نامه ای در پارلمان اروپا را بر ضد تمامیت ارضی کشور دانست و ادامه داد: تصویب چنین قطع نامه ای نقض صریح و آشکار قوانین بین المللی و دخالت در امور داخلی کشورهاست و جنبش دانشجویی همانند روزهای آغازین انقلاب با هوشیاری کامل در برابر دخالتهای بیگانگان خواهد ایستاد و اجازه نمی دهد لانه جاسوسی جدیدی در کشور تحت پوشش " تقویت و توسعه جامعه مدنی در ایران و افزایش تبادلات دانشجویی، هنرمندان، و سایر مسافران و تعاملات دانشگاهی، فرهنگی و ..." در کشور ایجاد گردد.
 
حیدری با اشاره مفاد این قطع نامه ، از جمله "تاکید بر دیدار هیات‌های اعزامی پارلمان اروپا با مخالفان سیاسی و فعالان جامعه مدنی و دسترسی به زندانیان سیاسی " را نتیجه عدم موضع گیری دقیق و شفاف مسئولان وزارت خارجه در برخورد و جلوگیری از دیدار با اصحاب و محکومین فتنه در چند دیدار قبلی هیات های اروپایی دانست و خطاب به مسئولان دولت گفت:اگر روزی که هیات پارلمانی اتحادیه اروپا با گستاخی تمام و بدون رعایت قوانین کشور با دو تن از محکومان فتنه دیدار نمود، از این گروه توسط وزرات خارجه بازخواست صورت می گرفت و منجر به اخراج آنها از کشور می شد،دیگر نه شاهد گستاخی جدیدی به عنوان دیدار خانم اشتون با گروهی دیگر از فتنه گران بودیم و نه شاهد تصویب چنین قطع نامه های طلبکارانه ای.
 
وی در پایان جدی نگرفتن و عدم توجه به هشدارهایی که از سوی دلسوزان انقلاب خطاب به مسئولان دولتی در مورد نحوه ی تعامل با غرب داده می شد را یکی از عوامل اصلی گستاخی دشمن دانست و افزود؛ما بار دیگر به مسئولان هشدار می دهیم که نتیجه ی تعامل شما با غرب ،کار را به اینجا کشانده که دشمن با بی شرمی تمام برای مردم و نظام شرایط تعیین می کند، اما اگر شما برخورد مناسبی با این رفتارها نداشته باشید،بسیج دانشجویی و سایر تشکلهای دانشجویی به عنوان جنبش دانشجویی بیدار و انقلابی در برابر این اقدامات، حرکتی انقلابی و دشمن شکن انجام خواهند داد و اجازه دخالت بیگانگان و زیر سوال بردن حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال کشور را به هیچ فرد یا گروهی نخواهند داد.