بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

چهل نکته درباره‌ی انتخابات (۷)

۷.پرهیز از اعتماد به خواص بی‌بصیرت

حماسه‌ی 9 دی نشان داد که بصیرت ملت از بسیاری خواص بالاتر است
به عبارت دیگر ملت نشان داد در همراهی با نظام، با برخی از خواص انقلاب اختلاف نظر دارد. 
کسانی که در امتحان فتنه‌ی 88 نمره‌ی خوبی نگرفتند و از سوی رهبر انقلاب عنوان خواص بی‌بصیرت را دریافت کردند. طبیعی است ملت به این نوع مهره‌ها روی خوش نشان ندهند.
به نظر می‌رسد به نفع هر دو طیف اصول‌گرایی است که تکلیف خود را با این قبیل افراد، روشن کنند،
چرا که هیچ اطمینانی وجود ندارد این‌گونه افراد در فتنه‌های سخت آینده، باز هم مانند سابق نلغزند.
---------------------------------------------------

چهل نکته درباره‌ی انتخابات (۶)

۶.از جاده‏ ى انصاف خارج نشوید
-----------------------------------------------
رقابت‌ها را منصفانه کنند، حرف‌ها را منصفانه کنند، از جاده‏ ى انصاف خارج نشوند.
خوب، به طور طبیعى هر نامزدى حرفى دارد و حرف مقابل خود را رد میکند؛ این رد و ایراد فى نفسه اشکالى ندارد؛ اما مشروط بر این‌که تویش بى‏انصافى نباشد، کتمان حقیقت نباشد.
میدان براى همه باز است؛ بیایند در میدان انتخابات خود را بر مردم عرضه کنند.
اختیار با مردم است؛ مردم هر جورى که فهمیدند، تشخیص دادند، هشیارى آن‌ها به آن‌ها کمک کرد، ان‏شاءاللَّه همان جور عمل خواهند کرد.
------------------------------------------------
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388

حضور رهبر انقلاب در منزل شهیدان احمدی روشن و رضایی‌نژاد

 "هوالعظیم"  

 

 

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجشنبه شب با حضور در منزل شهیدان مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌نژاد، دو تن از شهدای نخبه کشور، در فضایی معنوی با خانواده‌های آنان دیدار و گفتگو کردند.
ایشان در جمع خانواده شهید احمدی روشن با اشاره به اینکه این شهدای نخبه‌ی جوان مایه‌ی افتخار کشور هستند، خاطر نشان کردند: ارزش وجودی این شهدا از دو بعد قابل توجه است: جنبه اول، فعالیتهای علمی و تحقیقی و تسلط آنان به کارهای مهم و حساس است که نشان از استعداد برتر و نخبگی آنان دارد و جنبه دوم، ابعاد الهی و معنوی این جوانان است که همین عامل زمینه را برای شهادت آنان آماده می‌کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهادت این جوانان را، در راه خدا و زمینه‌ساز پیشرفت اسلام دانستند و تأکید کردند: با پیروزی انقلاب اسلامی از تهمت‌های بزرگی که دشمنان علیه این انقلاب مطرح می‌کردند این بود که راه علم در این کشور بسته شد، اما جوانان کشور با مجاهدت و تصرف عرصه‌های علمی و به میدان آوردن حرفِ نو و ظرفیت‌های بالای خود، این تهمت دشمن را باطل کردند.
رهبر انقلاب همچنین با حضور در منزل شهید داریوش رضایی‌نژاد با تأکید بر اینکه تلاش دشمنان برای ترور جوانان نخبه‌ی کشور، نشان‌دهنده‌ی عظمتِ کاری است که آنان انجام می‌دهند، خاطر نشان کردند: امروز پیشرفت جمهوری اسلامی مایه‌ی دلگرمی ملتهای مسلمان و جوانان کشورهای اسلامی است.
شهید مصطفی احمدی روشن از دانشمندان و نخبگان برجسته‌ی کشور هفته گذشته در اقدام تروریستی عناصر وابسته به استکبار به فیض شهادت نائل شد؛ شهید داریوش رضایی‌‌نژاد نیز مرداد ماه امسال (1390) در اقدام تروریستی دیگری به شهادت رسیده بود. 

 

منبع

تبیین بیانات رهبر انقلاب به مناسبت «19دی»

 چرا در شرایط شعب ابی‌طالب نیستیم؟
 
 «نظام جمهوری اسلامی امروز نه تنها در شرایط شعب ابیطالب نیست، بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.» این تبیین رهبر معظم انقلاب از وضعیت کنونی کشور است. تعبیر شعب ابیطالب را اولین بار یکی از مقامات اقتصادی دولت به کار برد. چندی پیش رییس کل بانک مرکزی گفته بود: «حتی اگر وضعیت تحریم ها بدتر از دوران «شعب ابی طالب» باشد به دلیل وجود ذخایر عظیم طلا، کشور را اداره میکنیم».
  
 
چرا شعب ابی‌طالب؟
 
محاصره ی اقتصادی شعب ابیطالب بیش از آن که یک واقعهی صرفا اقتصادی در صدر اسلام باشد، نمادی از مقاومت مقتدرانه مسلمانان در برابر کفار و مستکبران زیاده خواه است که در برابر حقوق اقتصادی مسلم مومنین عزت و شرافت آن ها را مطالبه می کردند. اما آیا امروز ما در شرایط شعب ابی‏طالب هستیم؟ 
ایران اسلامی امروز در شرایط خیبر قرار دارد که خود مقدمه فتح الفتوح مکه بود. خیبر نماد کندن ریشه نفاق در حکومت اسلامی است. خیبر نماد هشدار به کسانی است که در دارالاسلام هستند اما به دشمن چراغ سبز نشان می دهند. همانها که با کسریها و قیصرهای زمان فالوده میخورند و زلفشان را با بیگانگان گره زدهاند.
ادامه مطلب ...

چهل نکته درباره‌ی انتخابات (۵)

5. برای حضور حداکثری تلاش کنید
--------------------------------------------
مسأله‌ى اول، مشارکت است.
در زمینه‌ى مشارکت مردم، هر طور که مى‌توانید، روى خانواده‌ها و دوستانتان کار کنید.
مشارکت، یکى از اساسى‌ترین مسائل است.
حضور مردم براى پیشرفت و صیانت کشور لازم است. نه این‌که اگر عده‌ى زیادى شرکت نکردند، این‌ها به نظام «نه» گفته‌اند؛ به‌هیچ‌وجه این‌طورى نیست.
آن‌هایى که به‌خاطر «نه» گفتنِ به نظام نمى‌آیند، درصد خیلى کمى‌اند.
یک‌عده به‌خاطر بى‌حالى نمى‌آیند؛ یک‌عده به‌خاطر بى‌حوصلگى نمى‌آیند؛ یک‌عده روز جمعه کار دیگرى دارند و نمى‌آیند؛
این‌ها را شما راه بیندازید. والّا  کسانى‌که معتقد به نظام و قانون اساسى نیستند و دلشان براى بیگانگان و نفوذ آن‌ها پر مى‌زند و منتظر آمدن بیگانگان هستند، درصد بسیار کمى‌اند.
---------------------------------------------
بیانات در دیدار دانشجویان بسیجى 5/3/1384