بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

بسیج خواهران خواجه نصیرالدین طوسی

وب سایت رسمی بسیج خواهران دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی / www.basij-kntu.ir

ثبت نام اعتکاف دانشجویی آغاز شد

"هوالرب"

ثبت نام اعتکاف دانشجویی در دانشگاه از روز 3شنبه 19/2/91آغاز و تا 5/3/91 ادامه خواهدداشت.

 


دانشجویان جهت ثبت نام می توانند می توانند به دفاتر نهاد در دانشکده ها مراجعه نمایند ویا از طریق  

 سایت  http://www.kntu.masjedun.com/اقدام نمایند. 


گفتنی است اعتکاف دانشجویی از 15/3/91 لغایت 17/3/91 در مسجد النبی (ص) دانشکده برق  واقع در سید خندان برگزار خواهد شد. 


تلفن تماس جهت ثبت نام خواهران: 22885025 

 

تلفن تماس جهت ثبت نام برادران: 88885757 

 

با توجه به محدودیت ظرفیت دانشجویان جهت ثبت نام  هرچه سریعتر اقدام نمایند.

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
تسنیم 6 خرداد 1391 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام یعنی من که تو مسجدالنبی ثبت نام کردم با توجه به حکم اقای سیستانی اعتکاف رفتنم درست نیس؟ باید چیکار کنم؟ الان دیگه مشجد جامع ها پر شده

سلام
باتوجه به اینکه مرجع شما در حکم خود "احتیاط " کرده است،امکان دارد که برای اعتکاف مشکلی نداشته باشید.حتما برای اطمینان،با دفتر مرجع تقلید خود تماس بگیرید.

یاوری 27 اردیبهشت 1391 ساعت 03:47 ب.ظ

بسمه.سلام عزیزم کاش در مورد اعتکاف به بچه ها بگید که باید در مسجد جامع معتکف شد ودر غیر ان رجاءآ معتکف میشوند یعنی به صورت فقهی اشکال دارد وبه امید ثواب است بنابراین اگر نزدیک منزلشون مسجد جامع هست انجا بروند.میتوانید در رساله ها واینترنت هم این موضوع را سرچ کنید

با سلام.بنابر مرجع تقلید هر شخصی این امر متفاوت است ؛در زیر چند استفتاء از مراجع را آورده ایم.
سوال: آیا اعتکاف حتما باید در مسجد جامع برگزار شود ؟
پاسخ:

امام خمینی(ره)؛ اعتکاف باید در یکی از مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجدالنبیّ(ص)، مسجد کوفه و مسجد بصره باشد، و در غیر این مساجد محلّ اشکال است. پس بنابر احتیاط واجب در سایر مسجد جامع، به قصد رجاء و احتمال مطلوبیّت معتکف شود؛ امّا اعتکاف در غیر مسجد جامع مانند مسجد قبیله یا بازار جایز نیست. ([1])


حضرت آیةالله بهجت؛ اعتکاف باید در مسجد جامع باشد و در غیر مسجد جامع مثل مسجد قبیله و بازار صحیح نیست و احتیاط مستحب آن است که در صورت امکان در یکی از مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد النبیّ(ص)، مسجد کوفه و مسجد بصره باشد.([3])


مسجد جامع شهر، مسجدی است که همه­ی مردم اهل شهر در آن­جا نماز می­خوانند.([4])

حضرت آیةالله خامنه­ای؛ اعتکاف در مسجد جامع صحیح است و در مسجد غیر جامع رجاءً اشکال ندارد.

مسجد جامع مسجدی است که در شهر برای اجتماع همه­ی اهل شهر بنا شده است، بدون این که اختصاص به گروه و قشر خاصی داشته باشد.([5])

حضرت آیةالله سیستانی؛ اعتکاف باید در یکی از مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد مدینه، مسجد کوفه و مسجد بصره باشد و در مسجد جامع شهر جایز است ولی اگر امام جماعت مسجد جامع عادل نباشد بنابر احتیاط واجب جایز نیست. البته احتیاط مستحب آن است که در صورت امکان در یکی از مساجد اربعه باشد.([7])

حضرت آیةالله صافی گلپایگانی؛ اعتکاف باید در مسجد جامع باشد و در غیر جامع مثل مسجد قبیله و بازار صحیح نیست و احتیاط مستحب آن است که در صورت امکان در یکی از مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد النبیّ(ص)، مسجد کوفه و مسجد بصره باشد.

مسجد جمکران در حال حاضر از مساجد جامع محسوب است و اعتکاف در آن صحیح است.([8])


حضرت آیةالله مکارم شیرازی؛ اعتکاف باید فقط در مسجد جامع باشد؛ منظور از مسجد جامع، مسجدی است که قشرهای مختلف شهر در آن شرکت می­کنند و از اعتکاف در سایر مساجد و نمازخانه­ها خودداری شود.([11])

حضرت آیةالله نوری همدانی؛ اعتکاف در مسجد جامع در ردیف مساجد چهارگانه مسجد الحرام، مسجد النبیّ(ص)، مسجد کوفه و مسجد بصره است ولی احوط آن است که در صورت امکان در یکی از مساجد اربعه باشد.([12])

حضرت آیةالله وحید خراسانی؛ اعتکاف باید در مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد مدینه، مسجد کوفه و مسجد بصره و یا در مسجد جامع شهر باشد و احتیاط مستحب آن است که در صورت امکان در مسجد النبی، مسجد الحرام، مسجد کوفه و مسجد بصره باشد.([13])
*در نتیجه با توجه به فتواهای بالا فقط آیت الله خامنه ای در غیر مسجد جامع اعتکاف را رجاءا جایز می داند و باقی فقط مسجد جامع را شرط می دانند البته به تعریف مسجد جامع دقت شود چرا که می تواند در شهر چند مسجد جامع باشد با تواجه به تعریف بالا.
.
.
.
بنابر مرجع تقلید خود میتوانید صحت حکم را برای خود پیدا کنید.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد